Contact via WhatsApp

U kunt ons via WhatsApp 7 dagen per week bereiken tussen 18:00 en 22:00 uur

WhatsApp naar Ralf 06-51395013
Maaike van den Berg en Annemiek van Reenen – ten Kate
XLLeaseKlantenMaaike van den Berg en Annemiek van Reenen – ten Kate

Maaike van den Berg en Annemiek van Reenen – ten Kate

Directie van Hofmans Letselschade:

 “Alles draait om het persoonlijk contact”

 

Hofmans Letselschade is een ervaren Amsterdams letselschadebureau voor slachtoffers van ongevallen en medische fouten. “Wij helpen bij het uitzoeken van de aansprakelijkheid en het verhalen van de schade op de aansprakelijke partij”, aldus de beide directeuren Maaike van den Berg en Annemiek van Reenen – ten Kate. Het bedrijf least haar wagenpark bij XLLease: “Waarom? Omdat zij net zo persoonlijk opereren als wij dat doen. Daar vinden we elkaar absoluut in. Het 06-nummer van ons contactpersoon bij XLLease staat in onze GSM’s en we kunnen deze persoon altijd direct benaderen. Dat persoonlijke maakt een enorm verschil, al jarenlang.”

 

Annemiek: “De letselschade die wij helpen verhalen kan variëren van bedrijfs- en verkeersongevallen tot en met medische fouten, hondenbeten of een ongelukje op het werk of in de tram. Wij treden daarbij exclusief op voor slachtoffers, we dienen maar één partij.” Maaike: “De enige voorwaarde is dat er een aansprakelijke partij is om de schade op te verhalen.” Hofmans Letselschade merkt dat mensen zich tegenwoordig meer bewust worden van hun rechten en sneller geneigd zijn een claim in te dienen, vooral medische claims. Annemiek: “Het is eveneens onze taak om eerst te onderzoeken of de claim terecht is en er überhaupt een verhaalsgrond is.”

 

Geen kosten voor cliënten

Hofmans Letselschade lost doorgaans alles op met de verzekeraar in kwestie. Maaike: “Bij de verzekeraars met wie wij samenwerken, merken we een positieve grondhouding om letselschades naar tevredenheid van alle betrokkenen af te handelen.” Hofmans Letselschade werkt niet op basis van no cure no pay, zoals elders vaak gebruikelijk. “De verzekeraars in kwestie betalen in principe onze diensten, als onderdeel van het verhalen van de schade voor onze cliënten. Het vooronderzoek naar de mogelijke aansprakelijkheid verrichten wij op onze kosten. De cliënten betalen dus niets. Dit maakt de verhoudingen voor alle betrokkenen helder”, aldus Annemiek en Maaike.

 

Onderscheidende merkwaarden

Hofmans Letselschade hanteert 9 gouden regels waarmee zij het verschil maakt in de markt, zoals gastvrijheid, snelheid, inventiviteit, durf, eigenzinnigheid en laagdrempeligheid. Maaike: “Vooral dat laatste is belangrijk. We zijn niet formeel, je komt hier niet op hoogpolig tapijt binnen. We luisteren goed, laten de klant in zijn of haar waarde en selecteren onze medewerkers op een hoge dosis empathie. Als jij je niet kunt inleven in onze klanten, houdt het op.” Ook biedt het team een mooie mix van jonge en oudere juristen, waarmee de balans tussen enthousiasme, inzet en vakkennis op orde is. Maaike: “Onze expertise is enorm, er is heel veel kennis in huis. Sommige medewerkers werken al 30 jaar in de letselschadebranche. De knowhow is groot, staat rechtstreeks ten dienste van de cliënten én wordt overgedragen op de jongere medewerkers.” Annemiek: “Cliënten koppelen we ook heel bewust aan collega’s die bij hen passen. We besteden veel aandacht aan een goede clientmatching.” Eveneens biedt Hofmans Letselschade cliënten toegang tot een online dossier waarin zij de voortgang van hun zaak kunnen volgen.

 

Leasen? Niet té luxe, wel degelijk en veilig

Elke ervaren expert van Hofmans Letselschade die klanten bezoekt, heeft een eigen leaseauto. Annemiek: “De minder ervaren experts die niet vaak op pad gaan, delen een leaseauto. ”Maaike heeft als directeur het wagenparkbeheer voor Hofmans Letselschade in haar portefeuille: “Ons wagenpark telt circa 8 leaseauto’s. We kiezen die heel bewust uit op uitstraling. We komen bij mensen die het nodige hebben meegemaakt, en willen dan niet met een ‘over the top’ auto voor de deur parkeren. Uiteraard kiezen we ook voor degelijke en veilige auto’s, want we zitten de hele dag op de weg. XLLease adviseert ons goed om die balans te bereiken in ons wagenpark.” Annemiek: “Klopt, zelf doe ik als directeur ook nog veel zaken en ik kom altijd met een goed gevoel aan bij de cliënt omdat ik in een passende auto arriveer. In mijn geval een Renault Grand Scenic, daar ben ik super tevreden over. Deze auto ga ik nu al voor de vierde keer leasen.”

 

XLLease: Persoonlijk en snel

Maaike: “We zijn al klant bij XLLease sinds 1997, dus feitelijk al bij de juridische voorlopers van XLLease. Een heel lange relatie dus. Alles draait om het persoonlijke contact dat we met XLLease hebben. Ze zijn ook heel snel. Als we bellen of mailen met een vraag, ontvangen we rap een antwoord, ook altijd van dezelfde contactpersoon. Schades bijvoorbeeld worden snel opgelost.” Annemiek: “We hadden ooit een belangrijke lunchafspraak en bij hoge uitzondering deed een leaseauto het niet. Dit is direct opgelost en we kwamen op tijd op de afspraak met de klant aan. Wat ook fijn is, is dat wanneer wij bellen en wij de receptioniste aan de lijn krijgen ook deze persoon ons kent en voorkomend en adequaat helpt.”

 

“Niet alles is in beton gegoten vanuit een

  onwrikbaar contract. Elke situatie die zich voordoet

  is bespreekbaar.”

 

Actief meedenken als USP

Afspraken worden nagekomen en ook denkt XLLease actief mee, geven Maaike en Annemiek aan: “We hebben een collega die toe was aan een nieuwe leaseauto. XLLease kwam actief met het aanbod om gewoon als test die collega een maand met een bepaalde auto te laten rijden, om het goede gevoel te krijgen. Uiteindelijk is het die auto niet geworden, maar het toont wel aan dat XLLease alert meedenkt.” Maaike: “Ook hadden we een collega met een leaseauto die het bedrijf verliet. XLLease doet dan direct voorstellen over hoe we zo gunstig mogelijk kunnen omgaan met die vrijkomende leaseauto. Niet alles is in beton gegoten vanuit een onwrikbaar contract, specifieke situaties die zich voordoen zijn altijd bespreekbaar.”