Vanessa Hadinegoro
XLLeaseKlantenVanessa Hadinegoro

Vanessa Hadinegoro

Vanessa Hadinegoro, managing director ETL Nederland:

 “De proactieve houding van XLLease werkt heel prettig”

 

ETL Nederland is een accountantsorganisatie waar naast accountants ook belastingadviseurs en juristen werkzaam zijn. Hét onderscheid van ETL is dat zij zich voor de volle 100% richt op het MKB. Vanessa Hadinegoro, managing director ETL Nederland: “Wat ons uniek maakt, is dat wij een maximaal persoonlijk contact met onze MKB-klanten onderhouden én hen vanuit lokale kantoren toegang geven tot een breed pakket van specialisten en diensten. Het persoonlijke contact dat wij koesteren is precies wat wij ook in XLLease aantrekkelijk vinden!”

 

Uniek concept voor lokale MKB-markt

ETL Nederland maakt onderdeel uit van een internationale organisatie en groeit ook in Nederland door lokale accountantskantoren over te nemen. Het mes snijdt aan twee kanten door die aanpak, legt Vanessa uit: “Wij nemen een deelbelang in deze relatief kleine kantoren en zij behouden hun lokale management, expertise én lokale MKB-klanten, waardoor het zo gekoesterde persoonlijke contact blijft gewaarborgd. We zullen nooit van die strategie afstappen. Tegelijkertijd profiteren deze lokale kantoren van de voordelen van onze grote ETL-organisatie, zoals overkoepelende vakinhoudelijke expertise en management- en inkoopvoordelen. Ook voorkomen deze lokale kantoren hiermee zaken als overnameperikelen door een gebrek aan opvolging. Eveneens investeren wij voor hen vanuit ETL Nederland in automatisering en opleiding. Deze investeringen als lokaal kantoor zelf opbrengen zijn vaak erg kostbaar.”

 

Totale ontzorging van MKB-klanten

Het draait bij ETL om de totale ontzorging van de MKB-klanten. Vanessa: “We gaan uiteraard mee met de technologische ontwikkelingen zoals digitalisering. Tegelijkertijd blijven onze adviseurs het persoonlijke contact altijd opzoeken en het MKB-totaal ontzorgen, zodat deze zich op zijn core business kan richten. Doordat we niet alleen accountants zijn, maar ook belastingadviseurs en juristen, kunnen wij de klant vanuit ETL totaal bedienen. Ook als bijvoorbeeld een MKB-klant een arbeidsrechtelijk probleem heeft met een medewerker. Onze juridische kennis kan dan rechtstreeks voor die klant worden ingezet vanuit de vertrouwensbasis die we toch al hebben. Dit concept om de MKB-klant vanuit één adres totaal te bedienen slaat enorm goed aan en we hebben de tijdgeest mee.”

 

“We zijn heel tevreden over

  de manier waarop XLLease werkt”

 

Vrije keuze voor XLLease

Uiteraard hebben de bij ETL Nederland aangesloten kantoren leaseauto’s nodig. ETL hanteert daarvoor een speciaal beleid. Vanessa: “Wij kennen XLLease al jaren, nog voordat wij startten met ETL Nederland. De relatie is altijd heel goed geweest. Ons beleid is zo dat de lokale kantoren die wij overnemen zelf blijven bepalen wat zij goed en belangrijk vinden, dus ook de keuze van leasemaatschappij voor hun wagenpark. Wel laten wij hen vanuit ETL weten dat wij heel tevreden zijn over XLLease. We introduceren en promoten XLLease dus heel gericht. Maar ze maken uiteindelijk zelf de keuze om eventueel over te stappen.”

 

XLLease met een gerust hart aanbevelen

Vanessa heeft in haar leven al in meerdere leaseauto’s gereden, maar de service zoals XLLease die geeft heeft zij nog niet eerder meegemaakt, benadrukt zij: “De contacten zijn direct, de lijnen extreem kort en persoonlijk en de behandeling is uitmuntend. We kunnen XLLease dus met een gerust hart aanbevelen bij onze kantoren. Uiteraard is het zo dat hoe meer kantoren voor XLLease kiezen, hoe aantrekkelijker dit voor XLLease is en hoe gunstiger zij de tarieven kunnen maken. We hebben grote plannen voor ETL in Nederland, specifiek gericht op het MKB, en hopen dat XLLease hierin met ons meegroeit.”

 

Op schiphol uit de brand geholpen

Zelf least Vanessa ook bij XLLease: “Ik kwam een keer met mijn gezin terug van vakantie en we kregen met onze autosleutel met geen mogelijkheid onze leaseauto open die op Schiphol geparkeerd stond. Een reservesleutel had ik niet bij mij. Eén telefoontje naar XLLease was voldoende om alle hulp te krijgen die we nodig hadden. Nog diezelfde avond kreeg ik een nieuwe Volvo geleverd. Kortom, niets was XLLease te veel om dit probleem op te lossen en het mij naar de zin te maken.”

 

Proactieve houding XLLease wordt gewaardeerd

ETL is in de kern een adviesorganisatie en stelt dus ook prijs op de adviezen van XLLease voor haar wagenparkbeheer. Vanessa: “Ze zitten bovenop de markt, volgen alle ontwikkelingen en denken mee met ons als er zich bijzonderheden voordoen. De afloop van leasecontracten hoeven we nooit af te wachten, want XLLease is ons voor met ook nog eens goede suggesties over de voortzetting van het contract in kwestie of de aanpassing daarvan. Die proactieve houding werkt heel prettig.” Vanessa geeft nog een voorbeeld: “Jan Willem van den Dries is jurist bij ETL Nederland. Zijn huidige leaseauto was nog niet aan het eind van zijn contract, maar toch had XLLease al op eigen initiatief voor hem bedacht dat het beter was om een fiscaal aantrekkelijkere auto te gaan leasen. Hij heeft dat advies overgenomen en dit scheelde hem direct al veel geld door een gunstigere fiscale bijtelling. Ook maakt hij gebruik van de handige dashboard app van XLLease waardoor hij goed inzicht heeft in zijn gemiddelde verbruik en meer. Als er eens een probleem is, wordt het direct geregeld, dat geeft heel veel vertrouwen.”