XLLeaseNieuwsPersberichtenXLLease brengt Private Lease onder in nieuwe organisatie

XLLease brengt Private Lease onder in nieuwe organisatie

Geplaatst op donderdag 28 juli 2016 door Liane Dijkslag

Vanuit dit nieuwe bedrijf, XLEasy genaamd, wil de Apeldoornse leaseorganisatie ondernemers en consumenten op maat bedienen. “Met een collectief contract voor Private Lease voor medewerkers die niet in aanmerking komen voor een zakelijke leaseauto, onderscheid je je als werkgever in een concurrerende arbeidsmarkt.” Zegt Frank van Klink, directeur XLLease en XLEasy.

XLEasy herbergt alle kennis over Private Lease die XLLease in de afgelopen decennia opbouwde als aanbieder van leaseauto’s aan particulieren. “Consumenten verlangen ook op het terrein van Private Lease een unieke behandeling vanuit een uniek bedrijf”, zegt Van Klink. “Wij beschikken over de benodigde retailervaring met hoe een particulier wil worden bediend als het op auto’s aankomt. Die specifieke knowhow is lastig op te bouwen door leasebedrijven die louter financieel gedreven vanuit vooral banken werkzaam zijn.”

Een ander teken van de volwassenheid van Private Lease is de introductie van het Keurmerk Private Lease. Dit keurmerk is ontwikkeld in samenwerking met de Consumentenbond en XLLease schreef eraan mee als materiedeskundige. Van Klink: “Als aanbieder van Private Lease zijn wij uitgebreid getoetst voordat we als één van de eersten het keurmerk kregen. Zo staat Private Lease via XLEasy voor veilig, verantwoord en vertrouwd leasen.”

Private Lease kan ook voor ondernemers interessant zijn, betoogt Van Klink. “Niet alle medewerkers komen in aanmerking voor een zakelijke leaseauto, zij krijgen vaak wel een reiskostenvergoeding. Het kan zomaar ineens heel gunstig zijn om die individuele onkostenvergoedingen te verruilen voor een collectief contract voor Private Lease voor die groep medewerkers”, zegt hij. “Bovendien onderscheid je je daarmee als werkgever in een concurrerende arbeidsmarkt.”

Zie voor meer informatie: www.xleasy.nl