Paul van Weezepoel
XLLeaseKlantenPaul van Weezepoel

Paul van Weezepoel

Directeur KIND HOREN

KIND HOREN is actief in de audiologische sector. Het bedrijf least al tien jaar naar volle tevredenheid bij XLLease. Paul van Weezepoel, directeur KIND HOREN: “We hebben geen megagroot wagenpark, toch krijgen we alle aandacht. Je staat er niet alleen voor en ontvangt persoonlijk advies.”

“Aandacht en ruimhartige service, dát is XLLease”

KIND HOREN: specialist in hoortoestellen

KIND HOREN in Apeldoorn is de Nederlandse vestiging van een zeer bekend en groot Duits familiebedrijf, in de hoortoestelretail marktleider in Duitsland. Paul: “Wij importeren in Nederland en België hoortoestellen en distribueren deze naar de retail. We vertegenwoordigen daarbij circa zeven fabrikanten, waarvan drie zich specialiseren in hoortoestellen. Onze belangrijkste leverancier is het mondiaal gerenommeerde Amerikaanse merk Starkey Hearing Technologies.” Eveneens bezit KIND HOREN onder dezelfde naam in Breda een hoortoestelwinkel waardoor ook het rechtstreekse contact met de hoorzorg consument wordt gewaarborgd.

Ongekende technologische innovaties

De audiologische markt kent momenteel een ongekende innovatie: “In tien jaar tijd zijn hoortoestellen van simpele versterkers geëvolueerd naar ongelooflijk slimme computers met geavanceerde procestechnologie. Je kunt ermee communiceren via je smartphone en dus connecten met internet. Er zijn zelfs toestellen die audio kunnen streamen, zodat je bijvoorbeeld Spotify op je hoortoestel kan afspelen of draadloos je tv-geluid in je hoortoestel ontvangt. Al die mogelijkheden nemen een enorme vlucht, zelfs met draadloze toestellen die zó klein zijn dat ze onzichtbaar in je oor verdwijnen.”

Nieuwe trend: oplaadbare hoortoestellen

Een nieuwe trend zijn oplaadbare hoortoestellen. Dit zal een eind maken aan de milieubelastende wegwerpbatterij en de komende twee, drie jaar op grote schaal worden uitgerold, stelt Paul. Om al deze innovaties goed uit te leggen aan de audiciens, ontwikkelt KIND HOREN permanent opleidingsprogramma’s. Paul: “Nieuwe productreleases gaan altijd gepaard met nieuwe opleidings- en marketingprogramma´s, zodat de audiciens waarmee wij samenwerken, de vele mogelijkheden en voordelen op hun beurt goed aan hun klanten kunnen uitleggen.”

Al tien jaar klant bij XLLease

De Nederlandse vestiging van KIND HOREN opereert vanuit Apeldoorn met tien medewerkers. Mobiliteit is een belangrijk gegeven, vooral om de accountmanagers van KIND HOREN te faciliteren om de vele audiciens in Nederland en België te kunnen bezoeken: “We leasen al tien jaar bij XLLease. Momenteel leasen we zes auto´s. Op een enkeling na heeft iedereen bij ons een auto van de zaak. De medewerkers van KIND HOREN die recht hebben op een leaseauto, hebben een redelijk vrije keuze binnen een bepaalde klasse waar zij interesse in hebben”, aldus Paul.

Probleemloze en ruimhartige service

Paul heeft ook ervaring met andere leasemaatschappijen: “Het gevoel tot een soort eenheidsworst te behoren, ligt in deze sector al snel op de loer. Bij XLLease heb ik dat gevoel niet. Ten eerste vind ik het leuk dat XLLease een Apeldoorns bedrijf is en wij ook. Dat schept een band en zorgt ervoor dat we fysiek snel bij XLLease kunnen komen. Zelf rijd ik Audi, een van de merken van Autohaas, en dat is weer de moeder van XLLease. Die korte lijnen vind ik prettig. Wat mij altijd weer opvalt, is de probleemloze en ruimhartige service van XLLease, ongeacht waar het over gaat.”

Als vanzelfsprekend meedenken

“Van schadeafhandeling tot de hernieuwing van een contract; ik heb altijd het gevoel dat er met ons wordt meegedacht. De accountmanager kent ons en het bedrijf en is echt geïnteresseerd in ons. Die belangstelling helpt enorm in de relatie. Het is ook een actief bedrijf. We worden regelmatig uitgenodigd voor een bedrijfsevent en hebben daar een aantal keer aan meegedaan. Interessant is dan ook dat je andere relaties van XLLease tegenkomt. Daar hebben we altijd goede gesprekken mee.” Paul ervaart het wagenparkbeheer van XLLease als strak georganiseerd: “Via de website is er heel veel efficiënt te regelen. Heb je bijvoorbeeld schade? Dan meld je dat via de website en heb je direct een vervangende auto. Maar net zo prettig is het dat de accountmanager regelmatig langskomt om de lopende zaken en eventuele verbeterpunten door te spreken. We hebben geen megagroot wagenpark, toch krijgen we die aandacht, dat siert XLLease echt. Je staat er niet alleen voor en ontvangt persoonlijk advies.”