XLLeaseNieuwsDit is reclame. Sla het over. Of lees het nu.

Dit is reclame. Sla het over. Of lees het nu.

Geplaatst op donderdag 9 maart 2017 door Frank van Klink

Hoe je het ook wendt of keert: mijn blogs zijn uiteindelijk altijd reclame. Nu denkt u direct: Ha! Reclame voor XLLease, XLEasy en XLRent! Maar zo bedoel ik het nou net niet. Ik hoop dat mijn blogs reclame zijn voor een onafhankelijke manier van denken. Over lease en de automotive in het algemeen. En wellicht zelfs over onze maatschappij. Door te prikkelen zet je anderen aan het denken. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Als je het maar eens bent over het feit dat je het oneens kunt zijn met elkaar. Of nog zo’n mooie: zonder wrijving geen glans.

Over prikkelen gesproken: mijn blogs schrijf ik met behulp van een derde, een ghost writer. Niets om je voor te schamen. De snijdende columns van Johan Cruijff destijds in de Telegraaf schreef hij ook niet zelf. Elke week belde hij even met zijn ghost writer, riep lekker van zich af en kreeg vervolgens zijn column kant-en-klaar ter controle. Zo werkt het bij mij ook. Als Johan het mocht, mag ik het toch ook?

Koekje van eigen deeg

Mijn ghost writer had onlangs een huurauto nodig. Trouw als hij is, huurde hij deze bij XLRent. Zo houd je alles in één mandje. Of het hem meegevallen was, vroeg ik ‘m bij onze eerstvolgende ‘ghost meeting’. Nee, was het onversneden antwoord. Ik schrok. Maar toen bleek al snel dat mijn ghost writer ook van prikkelen houdt: het was hem niet méégevallen, het was excellent geweest! Zoals de site om snel te boeken, de reservering zelf, de brandschone wagen overhandigd krijgen, de prettig persoonlijke behandeling en de tot achter de komma kloppende financiële afhandeling. Ik schrok opnieuw. Over mijn eigen dienstverlening stelde ik een defensieve vraag. Blijkbaar bang voor het oordeel van de klant.

Mijn ogen gingen open…

…en ik belde mijn ghost writer voor één keer af. Deze allesbepalende, vlammende blog zou ik zelf schrijven. De les? Als je zelf uitstraalt dat je product geweldig is, maak je direct al een verschil. We zijn vaak zo bescheiden en volgen met een schuin oog, en een tikkeltje bevreesd, de klant reviews over onze bedrijven op internet. Ik zeg: be good and tell about it.

Ik zei het al aan het begin: mijn blogs zijn uiteindelijk altijd reclame. Ik heb het nu opnieuw bewezen! XLLease, XLRent en XLEasy zijn fantastische bedrijven omdat er mensen werken die durven te zeggen dat ze goed willen zijn. En vooral: dat zij het voordeel daarvan als eersten delen met…ú!

Frank van Klink