Zakelijke lease bij XLLease

Onze Klokkenluidersregeling

Bij VWPFS en DFM vinden we het belangrijk dat we ons houden aan wetgeving en internationale regels, deze zijn ook vast gelegd in onze Code of Conduct en de Code of Conduct voor Business Partners. We kunnen alleen schade voorkomen aan ons bedrijf, medewerkers en zakenpartners als de regels en het beleid worden gerespecteerd. Daarom moet wangedrag snel worden herkent en worden aangepakt.

Een belangrijk onderdeel van onze klokkenluidersregeling is het principe van een eerlijke procedure. Daarnaast biedt het ook bescherming aan de klokkenluider (de melder).

Bovendien is er ook de mogelijkheid om anoniem misstanden te melden. We zullen dan geen stappen ondernemen om de identiteit van een anonieme klokkenluider te achterhalen behalve als er misbruik wordt gemaakt van het systeem. Ook tolereren we niet dat dat de klokkenluider wordt benadeeld door de melding. Personen wie onderdeel zijn van de melding zijn onschuldig tot anders is bewezen.

Alle informatie wordt verwerkt in een eerlijk, snel en beschermd proces.

 

Heb je vragen of feedback over de producten of service van VWPFS en DFM?

Als je vragen hebt over je contract of andere services van VWPFS/DFM of onze business partners (bijv. Dealers of tussenpersonen) neem dan contact op met onze klantenservice.

Tel: 033 454 9900, via ons keuzemenu kom je snel bij de juiste afdeling.

De klokkenluidersregeling is niet voor klant klachten bedoeld, we vragen hiervoor je begrip.

Constateer je een schending van onze gedragscode? Zoals bijvoorbeeld schending van mensenrechten bij ons of bij een van onze leveranciers, dan kan dit wel gemeld worden middels de klokkenluidersregeling.

 

Hoe maak ik een melding en hoe wordt die verwerk?

Het is belangrijk dat de melding zo concreet mogelijk. Omschrijf op een duidelijke maar eenvoudige manier wat er is gebeurd. Zo kunnen we goed onderzoek doen.

Het is daarbij handig de melding de volgende vragen beantwoord:

  1. Wie
  2. Wat
  3. Wanneer
  4. Hoe
  5. Waar

Wanneer je een melding hebt gedaan ontvang je altijd eerst een ontvangstbevestiging. We zullen je melding daarna verder gaan onderzoeken. Als uit deze beoordeling blijkt dat er gronden zijn voor een misstand dan zal een diepgaander onderzoek worden gestart in samenwerking met ons hoofdkantoor (Central Investigation Office van Volkswagen AG). We zullen de uitkomst van het onderzoek zo snel mogelijk met je delen.

 

Waar kan je melden?

De klokkenluidersregeling heeft meerde kanalen waar gemeld kan worden. U mag zelf kiezen via welk kanaal u de melding maakt.

 

Hoofdkantoor

U kunt bij ons hoofdkantoor (Volkswagen) in Duitsland een melding maken via de 24/7 hotline door te bellen naar het internationale gratis telefoonnummer +800 444 46300.

Ook kan u gebruik maken van het online meldingskanaal  van het centrale onderzoek orgaan via deze link.

Tevens kan u contact opnemen met het centrale onderzoek orgaan via e-mail of post:

 

Volkswagen AG

io@volkswagen.de


Volkswagen AG, Zentrales Aufklärungsbüro
Postfach 1717
Berliner Ring 2
38436 Wolfsburg

 

Volkswagen Financial services AG
indication@vwfs.com

+49-531-212-899785

Anlaufstelle Hinweisgebersystem ED-ELC 
Gifhorner Straße 57
38112 Braunschweig

 

Volkswagen Bank Gmbh
investigation@vwfs.com

+49-531-212-899786

Anlaufstelle Hinweisgebersystem ED-ELC 
Gifhorner Straße 57
38112 Braunschweig

 

Central Investigation Office
io@volkswagen.de

Central Investigation Office 
Box 1717
38436 Wolfsburg Germany

Kijk hier voor meer informatie omtrent de procedure van het hoofdkantoor. 

 

Lokaal

Je kan lokaal melden bij compliance@vwpfs.nl of compliance@dfm.nl.

 

Ook maken wij gebruik van een externe lokale vertrouwenspersoon, haar naam is Annemarie Pierik, zij is bereikbaar via a.pierik@compliance-instituut.nl of telefonisch 088 99 88 100.

 

Je kan ook een melding maken bij het huis voor de klokkenluider voor of bij de relevante toezichthouder (bijv AFM, AP).